ТЕАТРАЛІЗОВАНИЙ ГУРТОК
“КАЗКА НА ДОЛОНЬЦІ”
Мета і завдання гуртка:
- виховувати зацікавлене та відповідальне ставлення малят до підготовки, проведення та оцінки театралізованої діяльності;
- виконання стоїх ролей;
- налагодження зв’язків з партнерами;
- оволодіння прийомами інакомовності (алегорії), фантастичного перевтілення, пепребільшення;
- вчити емоційно та інтонаційно виразно характеризувати персонажів, виявляти власне ставлення до героїв та їхніх вчинківя4
- формувати виразне та дикційно чисте сценічне мовлення;
- заохочувати бажання дітей підтримувати партнера, допомагати йому, доброзичливо з ним спілкуватись, вступати в діалог;
- користуватися набутим досвідом постановки ігор-драматизацій, розігрувати знайомі й нові сюжети за змістом і мотивами літературних творів, казок та іших малих форм уної народної творчості;
- розвивати артистичність, творчість, емоційність, витонченість, ініціативсність, вміння використовувати в грі предмети-замінники, уявні предмети, виготовляти елементи атриьутів, входити в образ, перебувати в ньому до кінця дійства;
- стимулювати прагнення дитини самореалізуватися, самостверджуватися, створювати сюрпризні, жартувливі ситуації.
Перспективний план роботи гуртка
ВЕРЕСЕНЬ
- Розповідь про театр, види театру, про професію актора і людей тих професій, які допомагають ставити спектакль.
- Міні-вікторина “Впізнай героя казки”
ЖОВТЕНЬ
- Розповідання казки “Пан Коцький”.
- Переказування казки “Пан Коцький” з обігруванням епізодів
ЛИСТОПАД
- Розповідання казки “Кіт, півень та лисиця”
- Пальиковий театр іграшок “Кіт, півень та лисиця”
ГРУДЕНЬ
- Настільний ляльковий театр. Прослуховування сценарію новорічного свята “Новорічна казка”.
- Ілюстрована розповідь казки “Попелюшка”
СІЧЕНЬ
- Заучування колядки “Колядин, колядин”. Що таке Вертеп?
- Ілюстрована розповідь української народної казки “Вовк колядник”. СПільний показ лялькового театру вихователя з дітьми.
ЛЮТИЙ
- Інсценування діалогічних віршиків за творчістю Грицька Бойка “Не знала”, “Хто кричав”.
- Розучування діалогічних віршиків з українського народного гумору “Ми з тобою йшли”.
БЕРЕЗЕНЬ
- Розповідання казки “Зайчикова хатинка”.
- Показ вихователем тіньового театру “Зайчикова хатинка”
КВІТЕНЬ
- Переказ казки “Червона шапочка”. Творчі завдання “Створи образ героя казки “Червона Шапочка”
ТРАВЕНЬ
- Розповідання казки “Кіт у чоботях”
- Інсценування казки “Кіт у чоботях”
ВОКАЛЬНИЙ ГУРТОК “СПІВОГРАЙЛИК”
МЕТА ГУРТКА:
- прищепити любоа до вокального митецтва та навчити правильно виконувати вокальны твори. Пробуджувати в дітей інтерес до вокального мистецтва, що дозволяє розвивати її музичну культуру. Розвивати вокальні завдатки дитини, учити чітко виконувати мелодію, співати своїм природнім голосом під фонограму.
ЗАВДАННЯ ГУРТКА:
- За підсумками вивчення дитячих пісень, вокальних творів, українських національних, сучасних естрадних пісень тощо розширити знання дітей та їх співочу культуру.
- Навчити сприймати музику, вокальні твори як істотну частку життя людини.
- Формувати навички та вміння виконання нескладних вокальних творів.
- навчити основам сценічної культури, роботі в колективі.
- Розвивати індивідуальні здібності дітей з урахуванням виконуваних творів. Використовувати різні прийоми вокального виконання. Сприяти формуванню емоційної чуйності, любові до світу. Прищепити основи художнього смаку.
- Сформувати потреби у спілкуванні з вокальною музикою. Створити атмосферу радості, значимості, захопленності
Перспективний план роботи вокального гуртка «Співограйлик»
ЖОВТЕНЬ
- Діагностика музичних здібностей учасників гуртка.
- Бесіда про охорону голосу.
- Знайомство з вправами-розспівками.
- Розспівка «Вовк і семеро козенят», сл. В. Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Знайомство, розучування та виконання пісні Н. Май «Знову дощик».
ЛИСТОПАД
- Бесіда про звукоутворення та звуковедення. Розучування вправи «Луна».
- Дихальна гімнастика. Гра «Диригент». Закріплення вивчених поспівок.
- Розспівка «Коза-дереза», сл. В. Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Закріплення правильного звукоутворення та звуковедення.
- Знайомство, розучування та виконання пісні «Рідний дубочок», сл. Г. Грайка, муз. І. Шайкіс.
ГРУДЕНЬ
- Вокально-співацька постановка корпусу. Дихальна гімнастика.
- Закріплення вивчених пісень та поспівок.
- Розспівка «Колобок», сл. В. Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Розучування та виконання пісні «Святий Миколай», сл. і муз. Н. Гороховської.
- Знайомство, розучування та виконання пісні «Зимонька», сл. Г. Бойка, муз. К. М’яскова.
СІЧЕНЬ
- Дикція, артикуляційне слово. Закріплення співацьких навичок.
- Розучування та виконання народної пісні-гри «Го-го-го коза».
- Бесіда «Пісенна творчість композиторів А. Філіпенка, Я. Степового».
- Розспівка «Колосок», сл. В. Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Знайомство та розучування пісні «Пісня про дружбу», сл. М. Ясакової, муз. О. Янушкевич.
ЛЮТИЙ
- Виконання вправ для розвитку слуху та голосу.
- Підготовка до тематичного заняття-розваги до Дня Святого Валентина.
Виконання пісні «Пісня про дружбу».
- Робота над виразністю співу.
- Розспівка «Котик і Мишка», сл. В. Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Розучування гаївки «Весно, йди скоріше», сл. Л. Дубас, муз. А. Комлікової.
БЕРЕЗЕНЬ
- Закріплення вправ для розвитку слуху та голосу.
- Підготовка до свята 8 Березня. Виконання гаївки «Весно, йди скоріше».
- Розспівка «Курочка Ряба», сл. В. Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Бесіда «Кантилена у співі».
- Знайомство та розучування пісні «Писанка», сл. Д. Чередниченка, муз. Н. Гороховської.
КВІТЕНЬ
- Закріплення вправ для розвитку слуху та голосу.
- Виступ на святі Великодня. Виконання пісні «Писанка».
- Розспівка «Лисичка і Півник», сл. В Дейнеко, муз. Л. Кучер.
- Бесіда «Творчі імпровізації танцювальної пісні».
- Знайомство та розучування пісні «Мама і я», сл. М. Ясакової, муз. О. Янушкевич.
ТРАВЕНЬ
- Виконання вправ для розвитку слуху і голосу.
- Виконання пісні «Мама і я» на святі «День Матері».
- Розспівка «Ріпка», сл. В. Дейнеко, муз. Л Кучер.
- Підготовка до випускного свята. Розучування та виконання пісні «Прощавай, садок дитячий», сл. Т. Волгіної, муз. А. Філіпенка.
- Виконання вивчених пісень.
ГУРТОК ЕКОНОМІКИ “НАУКА ГНОМА ЕКОНОМА”
Мета гуртка:
Здійснення безперервного педагогічного процесу з розвитку реального економічного мислення, інтересу до економічних знань дітей дошкільного віку на єдиних підходах і принципах. Опанування дітьми економічних знань і практичних умінь у достатній формі, формування морально – економічних якостей особистості, ощадливість, працьовитість, розумний азарт, уміння вигравати та програвати, бережливість, хазяйновитість
Завдання гуртка:
- Формувати первинні уяви про економіку.
- Формувати ділові якості особистості, уміння орієнтуватися в тому, що відбувається.
- Формувати уміння виявити проблему і самостійно шукати і вибирати найбільш адекватний спосіб її рішення, продуктивно його використовувати.
- Розвивати уміння оперувати грошима, співвідносити дохід з ціною товару, що гроші служать засобом обміну товарами між людьми – «товар – гроші – товар».
- Розвивати пошукову діяльність, інтелектуальну ініціативу.
- Викликати пошану до людей, які трудяться і чесно заробляють свої гроші.
Перспективний план роботи гуртка «Наука гнома Економа»
№ З\П |
Тема заняття |
Мета заняття |
Термін виконання |
1. | Економіка для всіх | 1.Бесіда «економіка для всіх».
Мета:Ознайомити дітей з поняттям «економіка», визначити її місце і роль в житті людини, сприяти виникненню інтересу до економічної сфери життєдіяльності. 2.Гра-заняття «Я живу в Україні» Мета: розширити, систематизувати кругозір дітей, давши їм різноманітні відомості про країну – про її економічні багатства і рукотворний світ, людей, що населяють Україну. Виховувати почуття гордості за українську землю.
|
Вересень |
2. | Потреби людини | 1.Основні потреби людини.
2.Бесіда «Потреби, товари, послуги» Мета: ознайомити дітей з наступними поняттями «потреби», «товари», «послуги». Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, формувати у дітей уміння зіставляти свої бажання зі своїми можливостями. |
Жовтень |
3. | Сім’я. Бюджет моєї сім’ї | 1.Бесіда «Бюджет моєї сімʾї»
Мета: ознайомити дітей з поняттями «бюджет», «доходи», «витрати», розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності й бажання брати активну участь в обговоренні бюджету сімʾї. 2.Гра-діалог «Виховуємо ощадливість» Мета: закріпити уявлення про те, звідки беруться гроші. Просто так гроші нікому не дають. Але батьки дають інколи дітям гроші на іграшки і солодощі. Гроші потрібні людям для того, щоб жити і оплачувати витрати. Закріпити поняття «ощадливість» і «економія». Познайомити дітей з поняттям «бюджет», з чого він складається. Виховувати культуру спілкування. Закріпити правила поведінки в гостях |
Листопад |
4. | Гроші і ціна
|
1.Бесіда «Гроші і ціна»
Мета: ознайомити дітей з поняттями «обмін», «гроші», «купюра», «номінал», «монета», розглянути особливості створення грошей, познайомити з їх різновидами, сприяти розвитку інтересу до економічної сфери життєдіяльності. 2.Гра-заняття «Праця – грошове дерево, ощадливість – скатертина-самобранка» Мета: підводити дітей до розуміння ролі праці й одночасно до економії зароблених коштів. Розширювати, закріплювати уявлення про те, за що люди одержують зарплатню, як можна економити гроші й розумно їх витрачати. Виховувати майбутнього господаря. |
Грудень |
5. | Товари та послуги | 1.Бесіда-роздум «Подорож товарів»
Мета: розкрити дітям необхідність обміну продуктами праці між людьми. Показати, що людина постійно потребує товару, якого в її місцевості не виробляють. Дати дітям первинні, елементарні уявлення про взаємообмін між країнами, про експорт, імпорт. Виховувати гордість за вітчизняні товари, особливо ті, які виробляють у своєму місті. 2.Подорож економят по казках Мета: розширити й уточнити знання дітей про казки та казкових героїв; закріпити знання економічних термінів, уміння вживати повні речення, дотримуючись правильного порядку слів; розвивати уміння дітей логічно й послідовно будувати розповідь; виховувати любов до казок, відчуття дружби, наполегливість у пошуку вирішення виникаючих проблем. |
Січень |
6. | Праця людей і її результат | 1.Заняття «Праця людей і її результат»
Мета: ознайомити дітей з різними професіями й результатом їх праці, сприяти розвитку кругозору, розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності; сприяти вихованню ощадливості, економічності. 2.Бесіда «Від чого залежить якість» Мета: формувати вміння раціонально використовувати матеріал; показати, що результати і якість праці залежить від обраного способу виконання й від ставлення до роботи. Пояснити дітям залежність ціни товару від його якості і кількості. Виховувати дбайливе ставлення до речей і серйозний підхід до витрачання коштів. |
Лютий |
7. |
Природа. Природні ресурси | 1.Заняття «Природа і рукотворний світ»
Мета: ознайомити дітей з поняттям «природа»; визначити, що відноситься до природного світу; підвести дітей до розуміння того, що одні матеріали зустрічаються в природі, а інші – виготовляються людьми. 2.Бесіда «Різновиди природних ресурсів» Мета: ознайомити дітей з поняттям «природні ресурси», визначити, що відноситься до природних ресурсів і які їх види бувають; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи, розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності. |
Березень |
8. | Виховуємо ощадливість та бережливість | 1.Гра-заняття «Друге життя речей. Світ паперу»
Мета: звернути увагу дітей на значення паперу в житті людей і на його різноманітність. Уточнити, з чого і як виготовляють папір. Підкреслити, що ліси скінчені, вони можуть загинути, якщо їх не відновлювати. Виховувати розумне економічне ставлення до паперу. Навчати використовувати папір у всіх його видах повторно. 2. Ігрова вправа «Природа – наша годувальниця» Мета: систематизувати знання про те, що природа нас годує, вона дарує нам харчі, не вимагаючи при цьому платні; натомість природі потрібні наша увага, дбайливе ставлення й віддяка. |
Квітень |
9. | Маленькі бізнесмени | 1.Гра-заняття «Книга скарг природи»
Мета: вправляти дітей в умінні ставити себе на місце рослин і тварин. Виховувати бажання надавати посильну допомогу. Розвивати емоційну памʾять і доброту. 2. Бізнес-клуб «Маленький бізнесмен» Мета: закріплення отриманих знань про економічні процеси, сімейну економіку, знання про гроші, товар, послугу. Виховати інтерес до економічних знань. |
Травень |